tisdag 21 april 2009

Människor!!

Fan va mycke olika människor man träffar varje dag egentligen, men man lägger inte ens märke till hälften av dom.. Man möter folk så fort man går utanför dörren, men man ägnar inte en enda tanke till dom.. Man vet ingenting om människan man går så nära..

Människor kommer å går i ens liv, vissa ger man bara en nickning som hej när man går förbi å vissa stannar livet ut.. När man va liten så hade man vänner som man alltid umgicks med, man sa att man alltid skulle vara bästa vänner.. När man blev äldre å bytte skola så skaffade man nya vänner, å senare så bytte man skola igen å skaffade åter igen nya vänner.. Sen börjar man jobba å får nya vänner där.. Man byter bekantskapskrets ju äldre man blir, de e inte många vänner man har kvar sen man va jätte liten..
Ja har min allra bästa vän kvar, vi har vart vänner sen vi va bebisar å vi e fortfarande precis lika bra vänner idag som vi va då, om inte lite bättre.. Tack gumman för att du finns, du vet precis vem du e.. ;)

Men de e ganska skrämmande att man inte lägger mer tid på sina medmänniskor, man har sin lilla krets me nära vänner, en annan krets med bekanta, å en tredje krets med folk man vet vilka dom e men inge mer..
När man e ute så ser man knappt åt andras håll, men tanken slår mej ibland när ja e ute me hunden å möter en människa.. då kan ja tänka, undra va hon/han jobbar me, undra vad han/hon har gjort för bra saker i sitt liv.. Undra vad han/hon har gjort för ont, undra om dom har något å skämmas för..

Hehe de här vart ett ganska meningslöst inlägg, å de lät bättre i mitt huvude än de låter när ja läser de här.. :S men ändå, de e min blogg å ja skriver va fan ja vill i den.. haha..


Ja just fan, igår blev lilla travkafet rånat i Årsta centrum.. De va tydligen en liten skit unge som hade gått in me kniv å försökt råna stället.. så de va världens polispådrag där igår kväll.. Men ja tror att ungen vart tagen så han klarade inte rånet så bra..
Jävla snor ungar, hade man fått reda på att ens son försökte nåt sånt så hade man nog fan prylat honom.. Va fan håller barnen på med nu förtiden, småbarn som springer runt å rånar, misshandlar å beter sej allmänt som skit.. Vart fan finns föräldrarna?? De e fan tragiskt..


//Shadowcrest--->> Har ett par vit/rosa puma skor iaf.. :)

1 kommentar:

JellyFish sa...

Jag brukar faktiskt roa mig med att iakta människor när jag är ute, tycker det är kul att gissa mig till saker, var dom har varit, var dom ska, vem dom pratar i telefon med. ibland hälsar jag till och med på dom :P

Kul att det finns fler som tänker på andra :)